succesvol omni-channel integreren alles op voorraad met virtual shelf
Pelckmans

Pelckmans

Met meer dan 50.000m2 en ruim 100 medewerkers, verdeeld over drie vestigingen, is “Vijver- en Tuincentrum Pelckmans” het grootste en goedkoopste overdekte tuincentrum van België. Het enorme assortiment zorgt voor verschillende uitdagingen wanneer het gaat om het inrichten van het vloeroppervlakte. Om dit probleem op te lossen werd Pan Oston benaderd om te helpen met het inrichten van een “virtual shelf” oplossing.

Click & Collect
Met ruim 30.000 producten in het winkelassortiment is er bij de tuincentra van Pelckmans voor elke vis- of tuinliefhebber wel iets te vinden. Toch kan het volledige assortiment niet in de winkel getoond worden omdat er voor uitzonderlijke producten, zoals bijvoorbeeld de vele verschillende type tuinhuisjes, niet altijd vloeroppervlakte beschikbaar is. Om deze reden heeft Pelckmans al vroeg haar aanbod in de tuincentra aangevuld met een online webshop. Daar worden ruim 53.000 producten aangeboden die door middel van Click & Collect kunnen worden opgehaald bij één van de tuincentra in Turnhout, Lommel of Rijkevorsel.

“Virtual shelf”
Het liefst zouden de Pelckmansen alle online producten ook tonen aan al het winkelende publiek in de tuincentra. Dus het is begrijpelijk dat het inrichten van de winkels een uitdaging is, omdat het vloeroppervlakte gewoonweg niet toereikend is om alle producten ten toon te stellen.

Als oplossing werd er gekozen voor het creëren van een “virtual shelf” oplossing die zorgt dat klanten op een interactieve wijze direct toegang tot het volledige assortiment kunnen krijgen. Bij Pelckmans werd een customized BLUE FIRE kiosk die volledig in het winkel concept past geplaatst met door Pelckmans zelf ontwikkelde software. Bij de zelfbedieningskiosken wordt zo het online aanbod bereikbaar gemaakt op locatie in de tuincentra. Daarnaast vormen de kiosken een informatiepunt waar door het scannen van een product de voorraad bekeken kan worden. Vervolgens kan de klant een bestelling die via het Click & Collect systeem opgehaald kan worden.

“Dankzij de ervaring die Pan Oston heeft met het installeren van Retail concepten zijn zij de perfecte partner om een omni-channel concept zoals“Virtual shelf” succesvol te integreren in een winkel” Tom Pelckmans, (mede)eigenaar

Bij de zelfbedieningszuilen wordt zo het online aanbod bereikbaar op locatie in de tuincentra bereikbaar gemaakt. Daarnaast vormen de kiosken een informatiepunt waar door middel van het scannen van een product de voorraad bekeken kan worden en een bestelling gedaan kan worden die vervolgens via het Click & Collect opgehaald kan worden.

Personeel opleiden
Het succesvol integreren van een omni-channel concept zoals “virtual shelf” heeft meer kans van slagen wanneer het personeel ondersteuning kan bieden bij het introduceren ervan. Bij Pelckmans begrijpen ze dit als geen ander en daarom trainen ze het personeel in omgang met de interactieve kiosken. Op deze wijze kan er met behulp van de kiosken extra service verleend worden aan klanten.

Digitalisering
De inzet van een interactieve kiosk is bij Pelckmans onderdeel van de digitalisering binnen het bedrijf. Momenteel print de kiosk nog een bon bij het plaatsen van een order. In de toekomst moet dit echter papiervrij worden en voor 100% via een klant account en een app gaan lopen. Dit is niet alleen milieu vriendelijker, maar levert ook belangrijke klanten data op waarmee het (persoonlijke) aanbod voor de klant verbeterd kan worden.

deel
BLUE FIRE bij Pelckmans Turnhout Tuincentrum Pelckmans Turnhout BLUE FIRE bij tuincentrum Pelckmans BLUE FIRE bij de vijverafdeling van Pelckmanse
Ontdek meer
World of Food
Marks & Spencer
AD Delhaize

LAAT U INSPIREREN

Blijf op de hoogte van de laatste marktontwikkelingen betreft checkout, selfservice en kiosk oplossingen door Pan Oston te volgen.
Volg ons

CONTACT

Vragen over onze checkout, selfservice of kiosk oplossingen? Neem contact met ons op via het onderstaande formulier en we helpen u zo spoedig mogelijk verder.
v
 
VERZENDEN