Omnichannel is de sleutel tot succes in Retail

Black Friday is in Nederland toenemend in populariteit. Toch blijven de hordes met koopjesjagers zoals we deze van beelden uit Amerika kennen uit. Gek genoeg is dit beeld ook in Amerika merkbaar en de voornaamste reden hiervoor is onder andere het online aanbod. Toch hoeven fysieke winkels zich nog niet zorgen te maken, want in het tijdperk van omnichannel ligt juist daar de kans.

Opmerkelijk genoeg is het niet de online winkels die het goed doen op Black Friday. Onderzoek wees uit dat het combineren van online en offline het beste werkt. Niets voor niets was Amazon vorig jaar in de USA de winnaar van alle retailers bij de kerstinkopen. Hoe deden ze dat? Met de opening van fysieke winkels zet de online gigant nu in op twee fronten. En juist die strategie zorgde voor de boost.

Door online en offline winkel ervaring te “blurren” in de fysieke winkel met concepten als click-and-collect, in-store-webshops en endless aisle oplossingen is het mogelijk om altijd het juiste aanbod neer te zetten. Hierdoor hebben omnichannel retailers een enorm voordeel in vergelijking met single channel retailers.

Onderzoek in Amerika (door The National Retail Federation) geeft aan dat meer dan 89 miljoen consumenten zowel off- als online inkopen deed in aanloop naar de feestdagen van 2018. Dit was een stijging van bijna 40% ten opzicht van 2017. Opmerkelijk is dat de multichannel shopper hierbij gemiddeld $93 meer uitgaf dan een single-channel shopper. In Europa zien we een vergelijkbare trend. Onderzoek door Criteo geeft aan de zowel in-store als online verkoop op Black Friday hoger ligt dan normaal.



Bent u er klaar voor om omi-channel shopping te omarmen? Hier zijn een paar tips die u op weg helpen.

Streamline het betalingsprocess met selfservice technologie
Om tijdens drukke momenten er voor te zorgen dat uw klant een positieve ervaring in uw winkel heeft (bij onder andere het betalen) is selfservice een perfecte oplossing. Door het inzetten van Scan-As-You-Shop of Zelf-Checkout kunnen klanten op geheel eigen wijze uitchecken en langere wachtrijen omzeilen.

Integratie van selfservice technologie is bovendien ideaal voor uw omnichannel. Ook Informatiezuilen en bestelzuilen kunnen u hierbij enorm helpen. Door deze effectief in te zetten kunt u naast betaalmogelijkheden ook up-, crossselling, multimedia interactie en advertenties toepassen. Gamification is ook zo een trend die interactie aangaat met uw winkelende publiek, waardoor koopjes jagen  voor de klant nog leuker word.



Biedt winkel bestemmingen aan, geen op=op schappen
Gemak en beschikbaarheid zijn belangrijk om fysieke winkels relevant te maken. Door te zorgen dat online en offline naadloos aansluiten weet u de juiste snaar te raken bij uw klant. Het inzetten van zelf-order kiosken of endless ailses verbeterd de customer journey in zijn geheel. Ook maakt het toepassen van dit soort oplossingen het mogelijk om altijd uw volledige assortiment aan te kunnen bieden, of zelfs het assortiment in uw winkel uit te breiden. Hierdoor staat een klant nooit met lege handen en worden uw winkels een bestemming in tegenstelling tot een gebouw met op=op schappen.



bron: worldonline
 
deel

BLUE FIRE op de beurs

Succes op de Restaurant & Takeaway Innovation Expo

26 nov 2019

Senior Product Ontwerper

Word jij onze nieuwe Senior Industrieel Product Ontwerper?

15 nov 2019

Muskathlon 2019

Compassion red kinderlevens dankzij uw donaties!

07 nov 2019

Dutch Design Week

Inspiratie & Innovatie opdoen bij de #DDW2019

29 okt 2019

Operationeel Inkoper

Word jij onze nieuwe Operationele Inkoper?

21 okt 2019

Speeddaten

"Speed ​​Dating" zorgt voor extra marktkennis

16 okt 2019

Vacature Software Consultant

Word jij onze nieuwe Software Consultant?

16 sep 2019

Zelfscannen

SELFSERVICE BELANGRIJK VOOR MILLENIALS EN GENERATION Z

22 aug 2019

VAKER ZELF SCANNEN

VAKER ZELF SCANNEN: GEMAK VOOR DE KLANT, DATA VOOR DE RETAILER

09 aug 2019

Nieuwe Checkouts

AD DELHAIZE LOCHRISTI VOLLEDIG VERNIEUWD

02 aug 2019

Vacature Kanter

WORD JIJ ONZE NIEUWE CNC Kanter?

01 jul 2019

Nieuw Pand

Ervaar het nieuwe Pan Oston aan de Hertzstraat in Raalte

24 mei 2019

Mijlpaal

Pan Oston produceert de 5000ste Tipico Betting Terminal

15 mei 2019

SLIMME DISPLAY

SLIMME DISPLAY REVOLUTIONEER SUPERMARKT PROMOTIE

10 mei 2019

EUROCIS 2019

BEDANKT VOOR UW BEZOEK TIJDENS DE EUROCIS 2019

27 feb 2019

Studenten

Windesheim studenten op bezoek

30 jan 2019

Insights 2019

Insight Design Report 2019

16 jan 2019

Digitale Healthcare

BLUE FIRE COMPACT: HET JUISTE MEDICIJN VOOR UW PATIËNTEN

14 jan 2019

INTERACTIEVE PROMOTIE

UNIEKE INTERACTIEVE PROMOTIE MET DE BLUE FIRE

17 dec 2018

digitale receptie

BLUE FIRE COMPACT: EEN KIOSK DIE BIJDRAAGT AAN UW GASTVRIJHEID

26 okt 2018

endless ailse

BLUE FIRE COMPACT: EEN UNIEKE TOEVOEGING AAN UW RETAILSTORE

22 okt 2018

PRAXIS MEGA STORE

PRAXIS MEGA STORE HEEFT NIEUWE CHECKOUT ZONE

27 jul 2018

FEESTELIJKE BOUWSTART

FEESTELIJKE START BOUW BEDRIJFSPAND PAN OSTON RAALTE

23 jul 2018

INSIGHTS 2018

QUARTERLY DESIGN REPORT 2018

26 jun 2018

CITY STORES

CITY STORE VAN COOP EN SPAR

22 mei 2018

IPO STUDENTEN OP BEZOEK

INTERNATIONALE IPO STUDENTEN WINDESHEIM BEZOEKEN PAN OSTON

16 apr 2018

RED DOT AWARD

Red Dot award voor BLUE FIRE

04 apr 2018

PAN OSTON GROEIT DOOR

PAN OSTON GROEIT DOOR OP DE ZEGGE VII

13 mrt 2018

Werken bij Pan Oston

Werken bij Pan Oston

01 nov 1969

LAAT U INSPIREREN

Blijf op de hoogte van de laatste marktontwikkelingen betreft checkout, selfservice en kiosk oplossingen door Pan Oston te volgen.
Volg ons

CONTACT

Vragen over onze checkout, selfservice of kiosk oplossingen? Neem contact met ons op via het onderstaande formulier en we helpen u zo spoedig mogelijk verder.
v
 
VERZENDEN