Windesheim studenten op bezoek

Het onderzoek
Ondanks het feit dat consumenten meermaals in de week voor de dagelijkse boodschappen naar de supermarkt gaan, is dat nog steeds meer noodzaak dan plezier. Volle kar, lange wachtrij en nét dat ene product niet kunnen vinden zijn zo enkele frustraties waar de gemiddelde consument mee te maken krijgt. Maar kunnen we dit eigenlijk niet voorkomen? Juist dat gaan Windesheim studenten samen met Pan Oston voor ons uitzoeken.

Waarom studenten betrekken?
In Retail land wordt veel energie gestoken in de winkelbeleving, toch zien we dat het bij de kassa vaak spaak loopt. Ondanks de vele verbeteringen zoals selfservice kassa’s en snel kassa’s blijft in de rij staan voor het afrekenen de nummer één ergernis van de consument. Mede daardoor lijkt er een trend richting het frictionless shopping in gang te zijn gezet. Bij frictionless shopping gaat het er om dat de winkelervaring van begin tot eind zo soepel mogelijk verloopt.

Ook voor Pan Oston, leverancier van de kassaparken bij o.a. AH, COOP, Plus en Action, ligt de focus op het creëren van een soepel afreken proces. Het designteam bij het Raaltense bedrijf is dagelijks bezig met het uitwerken van oplossingen die de klant bij het afreken optimaal ondersteunen. En het komende half jaar krijgen ze daarbij hulp van acht internationale studenten uit Zwolle. Als onderdeel van de opleiding Industrieel Product Ontwerpen gaan de studenten op onderzoek uit om te kijken hoe de winkelervaring bij het afrekenen verbeterd kan worden.

“Met onze 50 jaar aan ervaring proberen we keer op keer te innoveren, maar soms kan juist deze ervaring de frisheid voor innovatie wegnemen. Hiervoor proberen we continue out-of-the-box geprikkeld te worden, de frisse blikken die deze internationale studenten hebben zijn voor ons dan ook zeer waardevol. Zij zijn nu al de klant van de toekomst en juist naar die doelgroep moet je willen luisteren.” zegt Corné van Braak, Head Design & Consultancy bij Pan Oston, over waarom Pan Oston graag studenten betrekt bij innovatieve projecten.
deel

Vacature Software Consultant

Word jij onze nieuwe Software Consultant?

16 sep 2019

Zelfscannen

SELFSERVICE BELANGRIJK VOOR MILLENIALS EN GENERATION Z

22 aug 2019

VAKER ZELF SCANNEN

VAKER ZELF SCANNEN: GEMAK VOOR DE KLANT, DATA VOOR DE RETAILER

09 aug 2019

Nieuwe Checkouts

AD DELHAIZE LOCHRISTI VOLLEDIG VERNIEUWD

02 aug 2019

Vacature Kanter

WORD JIJ ONZE NIEUWE, CNC Kanter?

01 jul 2019

Nieuw Pand

Ervaar het nieuwe Pan Oston aan de Hertzstraat in Raalte

24 mei 2019

Mijlpaal

Pan Oston produceert de 5000ste Tipico Betting Terminal

15 mei 2019

SLIMME DISPLAY

SLIMME DISPLAY REVOLUTIONEER SUPERMARKT PROMOTIE

10 mei 2019

EUROCIS 2019

BEDANKT VOOR UW BEZOEK TIJDENS DE EUROCIS 2019

27 feb 2019

Insights 2019

Insight Design Report 2019

16 jan 2019

Digitale Healthcare

BLUE FIRE COMPACT: HET JUISTE MEDICIJN VOOR UW PATIËNTEN

14 jan 2019

INTERACTIEVE PROMOTIE

UNIEKE INTERACTIEVE PROMOTIE MET DE BLUE FIRE

17 dec 2018

digitale receptie

BLUE FIRE COMPACT: EEN KIOSK DIE BIJDRAAGT AAN UW GASTVRIJHEID

26 okt 2018

endless ailse

BLUE FIRE COMPACT: EEN UNIEKE TOEVOEGING AAN UW RETAILSTORE

22 okt 2018

PRAXIS MEGA STORE

PRAXIS MEGA STORE HEEFT NIEUWE CHECKOUT ZONE

27 jul 2018

FEESTELIJKE BOUWSTART

FEESTELIJKE START BOUW BEDRIJFSPAND PAN OSTON RAALTE

23 jul 2018

INSIGHTS 2018

QUARTERLY DESIGN REPORT 2018

26 jun 2018

CITY STORES

CITY STORE VAN COOP EN SPAR

22 mei 2018

IPO STUDENTEN OP BEZOEK

INTERNATIONALE IPO STUDENTEN WINDESHEIM BEZOEKEN PAN OSTON

16 apr 2018

RED DOT AWARD

Red Dot award voor BLUE FIRE

04 apr 2018

PAN OSTON GROEIT DOOR

PAN OSTON GROEIT DOOR OP DE ZEGGE VII

13 mrt 2018

Werken bij Pan Oston

Werken bij Pan Oston

01 nov 1969

LAAT U INSPIREREN

Blijf op de hoogte van de laatste marktontwikkelingen betreft checkout, selfservice en kiosk oplossingen door Pan Oston te volgen.
Volg ons

CONTACT

Vragen over onze checkout, selfservice of kiosk oplossingen? Neem contact met ons op via het onderstaande formulier en we helpen u zo spoedig mogelijk verder.
v
 
VERZENDEN