x

Manage uw bezoekers op intuitive wijze

snel, simpel en eenvoudig met de SLIM Access

Meer info

INNOVATIE EN ONTWIKKELING VOOR BONI

De tijden veranderen… Tegenwoordig rekenen klanten niet alleen meer af bij de traditionele kassa, maar doen zij dit ook graag zelf bij een zelfscankassa. Inspelen op self-service is haast een must om te overleven in de concurrerende retailbranche. Tot 2020 zag je bij Boni vooral de traditionele kassa in de supermarkten. Ter aanvulling op haar huidige checkoutzones wilde Boni graag zelfscankassa’s in haar supermarketen implementeren. In de zoektocht naar een Nederlandse leverancier met ervaring en een hoge kwaliteit kwam de retailer als snel bij Pan Oston uit.

Flexibele hardware integratie
Boni koos ervoor om de SLIM Self Checkout (SCO) te implementeren in haar winkels. Deze moderne zelfscankassa heeft een modulair design, waardoor de klant hardware en software onafhankelijk is. Boni kon op deze manier haar hardware- en softwareleveranciers trouw blijven, maar ook een mooie en kwalitatieve self-scanoplossing plaatsen voor haar klanten die toekomstbestending is. Daarnaast waren de SLIM SCO’s volledig aan te passen aan de huisstijl van Boni waardoor ze perfect in het winkelbeeld passen.

Betere customer journey met nieuwe self-checkouts
Bij de introductie van de nieuwe self-checkoutzone is door Boni gebruik gemaakt van hostesses die klanten precies konden uitleggen hoe de nieuwe vorm van afrekenen werkt. Klanten konden vragen stellen en wanneer zij het zelfscannen niet snapten hulp inschakelen. Zo probeerde Boni ondanks deze verandering haar klanten zo goed mogelijk te begeleiden, wat ten goede kwam van de customer journey.

Ruim 40% adoptie in de eerste weken
Boni heeft over het algemeen veel klanten met een hogere leeftijd, waardoor je zou verwachten dat de SCO niet goed zou werken. Niets bleek minder waar! Veel klanten gebruikten juist de zelfscankassa’s en binnen enkele weken betaalde 40% van de klanten bij een SCO. Andere resultaten van de self-checkouts bij Boni zijn:
  • Een snellere doorstromen en dus minder lange wachtrijen;
  • Een betere customer journey;
  • Een efficiëntere inzet van het personeel;
  • Een hogere servicegraad.

Over Boni
Supermarktketen Boni is in 1972 opgericht door meneer Klaassen en inmiddels uitgegroeid tot een keten met 44 winkels. Inmiddels opereert de keten vanuit een groot distributiecentrum en servicekantoor in Nijkerk. Boni probeert haar producten aan te bieden voor de laagste prijs met een goede kwaliteit. Ook de service naar klanten speelt hier een belangrijke rol in en daar sluit de SCO natuurlijk goed bij aan!

Meer over de SLIM Self-checkout
Pan Oston heeft al meer dan 20 jaar ervaring met self-checkoutoplossingen. Daarom was zij de aangewezen partij om het vraagstuk van Boni op te lossen. In deze case zag je dat Pan Oston de SLIM self-checkout aan Boni adviseerde. Deze komt uit de SLIM familie, wat een modulaire checkoutlijn is. Door de juiste meubelmix te kiezen, is het mogelijk om aan de wensen van elk winkelconcept te voldoen. Hierdoor is de SLIM familie niet alleen geschikt voor supermarkten, maar ook voor andere marktsegmenten in de retailbranche. Wil je meer weten over self-checkouts of de SLIM familie?

Lees het hier!
deel
Zelfscannen bij Boni Zelfscannen met de nieuwe SLIM SCO bij Boni Zelfscannen met de nieuwe SLIM SCO bij Boni
Ontdek meer
Knauber
Tipico
HEMA

STAY INSPIRED

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.
Volg ons

ONS CONTACT

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier en we helpen u zo spoedig mogelijk verder.
v
 
SEND