NIEUWSBRIEF

Vul hier uw e-mailadres in voor onze nieuwsbrief:

AANMELDEN

THE ULTIMATE RETAIL KIOSK

Wat is ‘The ultimate retail kiosk’? Hoe draagt een interactieve kiosk bij aan het verbeteren van het klantcontact, de beleving en efficiëntie van de winkel. Hoe reageren de verschillende persona’s op een terminal? Kan een Retail kiosk helpen bij het bieden van klant specifieke- en specialistische kennis? 

Marcel Grootens Industrieel Product Ontwerper van Hogeschool Windeheim Zwolle, onderzocht dit tijdens zijn afstudeerproject bij Pan Oston.

Bezoek ook eens:
www.panostonkiosk.nl

Aantrekkingskracht van een kiosk
‘The ultimate Retail kiosk’ is een kiosk die bijdraagt aan het verhogen van de efficiëntie van de winkelorganisatie. Het is een extra service element die met name de loyaliteit en zelfredzaamheid van de consument verhogen. Nieuwe technologieën maken de kiosk intuïtiever. Denk aan gesture recognition, beacons, wifi en bluetooth.  De kiosk richt zich op het activeren, inspireren en persoonlijk informeren (narrow casting) van de consument. Het kioskontwerp, de grafische interface (GUI) en interactie bepalen de aantrekkingskracht.

Bezoek ook eveneens: www.panostonkiosk.nl

De persona’s uit het gebruikersonderzoek ‘ultimate retail kiosk’
In het rapport van Marcel Gootens schetsen levensechte persona’s de belevingswereld van de verschillende type winkelbezoekers en laat het hun gedrag zien ten opzichte van een kiosk of Self Service zuil. Deze persona’s geven een beeld van de behoeftes, oriëntatie en afwegingen van alternatieven tijdens het aankoopproces in de winkel.


  •  Herman (passieve shopper) houdt van eenvoudige processen en is terughoudend in het uitproberen van nieuwe producten. Hij loopt daarom in eerste instantie de kiosk voorbij.

  • Lieke (gepassioneerde shopper) is daarentegen gevoelig voor impulsaankopen en laat zich gauw verleiden door aanbiedingen. Al snel heeft zij interactief contact met de aanwezig kiosk en heeft zij via haar mobiel een connectie gelegd met de kiosk, zodat ze gebruik kan maken van kortingsbonnen

  • Carla (calculerende shopper) is iemand die heel planmatig en gebudgetteerd shopt. Carla winkelt samen met haar zoon van 15 . Zij scant gelijk haar klantenpas bij de self service kiosk. Ze ontvangt een gepersonaliseerde aanbieding en stelt ook gelijk een recept samen.

  • Dan hebben we nog Peter Jan (weloverwogen shopper). Hij swiped gelijk bij binnenkomst (Gesture Recognition) door de aanbiedingen en gebruikt de kiosk om meer informatie op te vragen over bijvoorbeeld de herkomst en versheid van een product.


Conclusie: Bij de keuze voor een kiosk is het belangrijk te bekijken wat de customer journey is, wat de persona’s zijn van uw winkelbezoekers en welke functie de kiosk binnen uw organisatie gaat invullen.

The Ultimate Retail Kiosk;
‘van verkooppunt naar aangrijpingspunt’.


Kiosk als kennisdrager
Uit onderzoek van Manhattan Associates, onder ruim 1000 Nederlandse consumenten, blijkt dat de kennis van de winkelmedewerker een belangrijk struikelblok is. Driekwart van de respondenten geeft namelijk aan zelf meer kennis te hebben dan de winkelmedewerker. Het verkrijgen van advies en vergaren van kennis is een belangrijke pijler voor een consument om een fysieke winkel te bezoeken.

De kiosk is de ultieme ondersteuning van de winkelmedewerker bij haar functie. Ook geeft het de consumenten de kans om geheel zelfstandig op zoek te gaan naar extra relevante informatie en productsuggesties of om extra bestellingen te doen van producten die niet in de fysieke winkel aanwezig zijn.

‘Van verkooppunt naar aangrijpingspunt’. Het aangrijppunt is de plaats waarbij er op een interactieve manier een connectie wordt gemaakt met de consument. De kiosk is het aangrijppunt dat kan functioneren als digitale informatieverstrekker (kiosk als kennis drager), maar ook uw on- en offline store samenbrengt (Omnichannel), de mogelijkheid biedt voor self scanning of functioneert als terminal voor klantspecifieke aanbiedingen.

Binnenkort meer over dit onderzoek van Marcel Gootens en inzicht in de mockup en werking van de kiosk.

Bezoek ook eens:
www.panostonkiosk.nl



BLUE FIRE COMPACT: HET JUISTE MEDICIJN VOOR EEN GOEDE PATIËNTEN

Door de groeiende zorgvraag  zijn medische instellingen op zoek naar efficiënte oplossingen om kwalitatief goede zorg aan te bieden. Met behulp van E-Healthcare, Digitale patiënten dossiers, apps en hulp thuis worden pogingen gedaan om de lange wachtlijsten in het ziekenhuis enigszins weg  te werken. Echter blijft één van de grootste uitdagingen: het managen van de patiëntenstromen binnen de zorginstelling.  Juist op dit vlak excelleert de BLUE FIRE Compact kiosk.


Lees meer >>

BLUE FIRE COMPACT: EEN KIOSK DIE BIJDRAAGT AAN UW GASTVRIJHEID

Bij het ontvangen van relaties of gasten draait het niet alleen om gastvrijheid, maar ook om de beleving van uw gast. Dit kan door een unieke ervaring tijdens het verwelkomen van uw gasten. Daarbij komt een BLUE FIRE Compact kiosk goed van pas.


Lees meer >>

BLUE FIRE COMPACT: EEN UNIEKE TOEVOEGING AAN UW RETAILSTORE

Sinds de opkomst van het online shoppen ervaren retailers meer concurrentie via een nieuw kanaal. Vanwege deze concurrentie moeten klanten op een andere manier aangetrokken worden tot het doen van boodschappen in een fysieke winkel. Hoe kunt u hier, als retailer, op inspelen? Door unieke en bijzondere touchpoints aan uw winkel toe te voegen wordt het winkelen een bijzondere ervaring voor uw klant. De BLUE FIRE Compact kiosk biedt hiervoor mogelijkheden.



Lees meer >>

FEESTELIJKE START BOUW BEDRIJFSPAND PAN OSTON RAALTE

Op donderdag 12 juli hebben Pan Oston en Aan de Stegge Twello de bouw van het nieuwe bedrijfspand van Pan Oston ingeluid middels het ontkurken van een fles champagne gevuld met ballonnen. 
Lees meer >>

PRAXIS MEGA STORE HEEFT NIEUWE CHECKOUT ZONE

Voor de nieuwe Praxis Mega Store in Maastricht, moest de traditionele front-end (kassa zone) volledig op zijn kop. Aangepast aan de moderne bouwmarkt-consument. Verschillende ideeën en mogelijkheden werden aan de hand van design schetsten besproken en geadviseerd. Pan Oston ging in nauw overleg met Praxis aan de slag en ontwierp een speciale modulaire checkout-lijn voor Praxis.

De splinternieuwe Praxis is vanaf vandaag (27 juni) officieel geopend! Bezoek deze prachtige bouwmarkt en laat je inspireren!
Lees meer >>

QUARTERLY DESIGN REPORT 2018

Ons design team signaleert voortdurend de laatste trends en ontwikkelingen. Dit geeft de inspiratie voor het ontwerpen van de mooiste en beste front-end oplossingen of customer touchpoints.

U kunt zich ook laten inspireren door ons Quarterly Design Report van 2018.
Lees meer >>

CITY STORE VAN COOP EN SPAR

Directeur Sjaak Kranendonk (SPAR) voorspelde vorig jaar al een welvarende toekomst voor gemakswinkels (city stores) en ziet ruimte voor 100 SPAR-City-winkels.

Het leefpatroon veranderd. Consumenten beslissen steeds later en sneller waar, wanneer en wat ze eten. Ook de groei van het aantal een- en tweepersoonshuishoudens en het verlangen naar meer gemak, zorgen ervoor dat het traditionele supermarkt assortiment niet meer altijd voldoet.
Lees meer >>

INTERNATIONALE IPO STUDENTEN WINDESHEIM BEZOEKEN PAN OSTON.

Meer dan 30 studenten Industrieel Product Design (IPO) stonden vanochtend bij Pan Oston te trappelen om te mogen beginnen aan hun ‘internationale projectweek’.Studenten uit verschillende landen zullen zich de komende week, samen met de Nederlandse studenten van het Windesheim, verdiepen in een typisch retail-vraagstuk dat Pan Oston voor hen heeft geformuleerd.
Lees meer >>

RED DOT DESIGN AWARD VOOR BLUEFIRE KIOSK

De Bluefire interactieve kiosk van Pan Oston is bekroond met de prestigieuze Red Dot Product Design Award 2018. Deze prijs wordt toegekend aan producten die een uitzonderlijk ontwerp combineren met de beste prestaties. We zijn erg trots op deze internationale erkenning, het is een sterk gewaardeerde kwaliteitskeurmerk.
Lees meer >>

PAN OSTON GROEIT DOOR OP DE ZEGGE VII

Gemeente Raalte en Pan Oston geven elkaar de hand. Pan Oston groeit door en gaat nieuw bouwen op bedrijventerrein De Zegge VII.

De bouwaanvraag is ingediend voor de aankoop van een bedrijfskavel op het bedrijventerrein De Zegge VII.  Pan Oston gaat nieuw bouwen op een kavel van ruim 2,5 hectare, gelegen aan de Overkampsweg. Ook wordt er ruim 0.5 hectare in optie genomen voor toekomstige groei. 
Lees meer >>

AFTERMOVIE EUROCIS 2018

Met de EuroCis 2018 achter de rug kijken we elkaar met een glimlach op onze gezichten aan, want de introductie van onze nieuwe Bluefire interactive kiosk op deze beurs was een succes.

We hebben vele mooie gesprekken mogen voeren met zowel klanten, hard- en software leveranciers als concurrenten. Klik verder en bekijk snel de aftermovie.
Lees meer >>

SNEAK PREVIEW BLUEFIRE KIOSK | EUROCIS 2018

Vandaag lanceren wij de sneak preview van onze Bluefire kiosk. De Bluefire kiosk wordt officieel gelanceerd op de EuroCis in 2018 (27 februari – 1 maart).

Ontdek de Bluefire Kiosk, deze interactieve kiosk is krachtig in zijn eenvoud. De basis configuratie is eenvoudig per marktsegment functioneel aan te passen. Door de toepassing van slimme hard-en software componenten biedt u uw klanten een geheel eigen gebruikerservaring.
Lees meer >>

FIELDLAB SMART WELDING: AUTOMATISERING LASROBOTS

Voor de nabije toekomst heeft Pan Oston een productielocatie voor ogen, waarbij zowel enkelstuks als kleine series efficiënter, goedkoper en beter worden geproduceerd. Dit willen we realiseren door binnen de metaalafdeling een geautomatiseerd lasrobotproces te introduceren en het logistieke proces daaromheen te optimaliseren.

Door tijdrovende en handmatige activiteiten te integreren en te automatiseren verwachten we een kortere productietijd en betere time-to-market. Dit levert naast de beoogde kwaliteitsverbetering vooral een groot voordeel op voor onze klanten. Het Fieldlab Smart Welding past bij deze ambitie. Daarom maakt Pan Oston sinds 2 jaar heel bewust deel uit van dit regionale samenwerkingsverband.

Lees meer >>

ZELFSCAN VOOR NIEUWE HEMA TILBURG

Donderdag 21 september opende de HEMA in Tilburg haar eerste grote Nederlandse vestiging volgens het nieuwe internationale concept. Deze nieuwe opzet is met succes getest in kleinere vestigingen.

In de nieuwe stijl kunnen klanten naast de verschillende belevingswerelden en food experiences, nu ook voor het eerst zelfscannen. Pan Oston ontwikkelde dit nieuwe zelfscan meubel. In nauwe samenwerking met de HEMA is dit uitermate compacte en intuïtieve design ontstaan.
Lees meer >>

EDEKA MAISACH (DUITSLAND) VOORZIEN VAN CHECKOUT ‘ONE’

Nieuwe EDEKA winkel in Maisach (Duitsland) is voor zien van de nieuwste checkout, ontworpen volgens de laatste design trends in Duitsland. We noemen deze kassa: Checkout ‘ONE’; Deze complete checkout is voorzien van Cash management, smartsale, LED en display advertising in de achterkant van de checkout.
Lees meer >>

ACTION: PLUG AND PLAY CHECKOUTS IN 1 DAG

Sinds enkele jaren levert Pan Oston kassameubels aan Action. Pan Oston maakte de snelle groei van deze discounter van dichtbij mee en zagen wat dit van een organisatie vraagt. Met name als het gaat om de logistiek rondom ombouw of nieuwbouw van winkels. Het logistieke traject om de winkels te voorzien van nieuwe checkouts en klantgeleiding kon in onze ogen eenvoudiger en efficiënter. Door het samenbrengen van leveranciers, het plug and play opleveren van de meubels en andere toebehoren is Pan Oston nu in staat om een winkel slechts in 1 dag om te bouwen.
Lees meer >>

THE ULTIMATE RETAIL KIOSK

Wat is ‘The ultimate retail kiosk’? Hoe draagt een interactieve kiosk bij aan het verbeteren van het klantcontact, de beleving en efficiëntie van de winkel. Hoe reageren de verschillende persona’s op een terminal? Kan een Retail kiosk helpen bij het bieden van klant specifieke- en specialistische kennis?

Marcel Grootens, Industrieel Product Ontwerper van Hogeschool Windeheim Zwolle, onderzocht dit tijdens zijn afstudeerproject bij Pan Oston.
Lees meer >>

SPONSORING NIEUW FIETSOUTFIT CRT RAALTE

Je kunt de toerrenners in de Sallandse omgeving bijna niet meer missen. Sinds enkele weken rijden ze in hun nieuwe outfit. Pan Oston is één van de sponsoren van de nieuwe kledij voor zowel de 50 jeugdige wedstrijdrenners als de 250 recreatieve toerrenners.
Lees meer >>

INTERACTIVE KIOSK BY PAN OSTON

Op 1 juni lanceerden wij met trots www.panostonkiosk.nl . Op deze website vindt u alles over ons specialisme ten aanzien van interactieve kiosk oplossing.


Lees meer >>

ZELFSCAN MEUBELS IN NIEUWE EMTÉ WINKELFORMULE IN GROENLO

EMTÉ Groenlo zit midden in een grote verbouwing. Vandaag installeert Pan Oston de nieuwe zelfscan- en kassameubels. Op woensdag 17 mei opent EMTÉ de geheel vernieuwde winkel in de formule EMTÉ 3.0. In deze formule staan beleving en inspiratie rondom goed en lekker eten centraal. De door Pan Oston geleverde zelfscan meubels passen goed in de visie.


Lees meer >>

WAAROM ZOUDEN KLANTEN VOOR SELFSERVICE KIEZEN!?

Meer dan duizend supermarkten bieden tegenwoordig mobiele scanningapparatuur aan in hun winkels. Ook zelfscanning en betalen met de eigen smartphone krijgt inmiddels vaste voet aan de grond. Interactieve kiosken bieden klanten op de winkelvloer extra service, informatie en gemak bij het afrekenen of het doen van extra bestellingen.

Maar waarom zou je als organisatie selfservice aanbieden? Zitten jouw klanten hier eigenlijk wel op te wachten? Eerlijk is eerlijk. Niet elke consument is klaar voor selfservice. Toch wordt deze groep steeds groter. Selfservice biedt zowel de organisatie als de klant vele voordelen:


Lees meer >>

VAN CAISSIÈRE NAAR HOSTESS (SELFSERVICE SOLUTIONS)

Robots in een supermarkt, winkels zonder caissières. Het is al lang niet meer ondenkbaar. Sterker nog op dit moment worden er wereldwijd al verschillende experimenten uitgevoerd. Voor dit verhaal houden wij het bij selfservice systemen zoals Self Checkout (SCO) en Scan As You Shop (SAYS). Deze systemen waren voor een aantal jaren terug ook nog redelijk ondenkbaar in de supermarktketens, maar nu niet meer weg te denken.


Lees meer >>

PAN OSTON OP EUROSHOP 2017: SHARING THE FUTURE


Ook dit jaar kunt u Pan Oston vinden op de grootste retailbeurs van de wereld: Euroshop 2017. De Euroshop is verdeeld in 7 dimensies. U kunt ons u vinden in de dimensie: Shop Fitting & Store Design / stand 13/A66.

We willen u op de beurs inspireren rondom het thema: 'the future and now'. Hieronder al een kleine ‘insight’ van wat u kunt verwachten op onze stand.


Lees meer >>

PAN OSTON TEKENT SPONSORCONTRACT PEC ZWOLLE

Pan Oston heeft een 3 jarig sponsorcontract ondertekend bij PEC Zwolle en zal het aankomende seizoen te vinden zijn bij de wedstrijden van de club.
Lees meer >>

SELF-SCAN MET PAN OSTON

Pan Oston heeft een compleet nieuw self-scan afreken meubel ontwikkeld. Deen Supermarkten heeft de eerste producten daarvoor inmiddels al in gebruik genomen in haar nieuwste filiaal in Zaandam. Retailers en consumenten vragen steeds meer naar self-service, daarom heeft Pan Oston een compleet nieuw concept ontwikkelt.
Lees meer >>

MAG IK MIJ EVEN VOORSTELLEN?

Met genoegen mag ik mijzelf voorstellen aan u. Mijn naam is Ben Bosch, per 1 december 2014 in dienst bij Pan Oston als Accountmanager Nederland. Ik ben 33 jaar en woonachtig in Apeldoorn. 
Lees meer >>

BETONLOOK ZORGT VOOR EEN NATUURLIJKE UITSTRALING VAN UW WINKEL

Innovatie is een sleutelwoord van Pan Oston. Onze afdeling research & development houdt zich, naast het constant verbeteren van onze producten, bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten. De uitdaging van deze afdeling is om de wensen en ideeën van de klant creatief en out of the box te vertalen naar een tastbaar design.  In dit creatieve proces staan ook de huidige trends centraal. 
Lees meer >>

NIEUWS VAN SKAN RETAIL

In januari 2014 zijn wij in Scandinavië onder de naam Skan Retail gestart met onze eigen divisie. Skan Retail is voor 100% eigendom van Pan Oston en biedt dezelfde kwaliteitsproducten als Pan Oston, ook op dezelfde voorwaarden.
Lees meer >>

Archief

NIEUWSBRIEF

Vul hier uw e-mailadres in voor onze nieuwsbrief:

AANMELDEN