/ 4 mei 2021

Next level convience shopping met selfservice

Convenience shopping wordt een steeds belangrijkere trend in de detailhandel, waarbij klanten de voorkeur geven aan meerdere kleinere winkelbezoeken boven één enkel winkelbezoek. Deze verandering in de winkelgewoonten van klanten leidt tot een verandering in de oplossingen die nodig zijn om aan deze nieuwe manier van winkelen te voldoen. Terwijl het vroeger afdoende was om traditionele kassa's in uw winkels te installeren en deze te bemannen met kassapersoneel, vereisen deze kleinere winkeltrips dat retailers andere oplossingen toepassen, zoals zelfscankassa's en selfservice kiosken of bestelzuilen.


In dit artikel bekijken we hoe convenience retailers, waaronder city stores, minisupermarkten en non-foodwinkels, een geweldige convenience shopping ervaring kunnen bieden met de perfecte combinatie van traditionele kassa's, self-checkouts (SCO's) en selfservice zuilen.


DE CONVENIENCE SHOPPING TREND


Online winkelen en de wereld van eCommerce hebben een nieuw type klant gecreëerd. Deze moderne klant verlangt onmiddellijke service, korte wachtrijen en de vrijheid om in elke fase van zijn shopping experience op zijn eigen manier te winkelen.


Nu de convenience-trend zich blijft doorzetten, staan retailers voor een keuze: een convenience-gedreven winkelervaring bieden of klanten verliezen aan bedrijven die de convenience-klant bedienen. Convenience shopping betekent niet het einde van de traditionele detailhandel; het is springlevend. Sterker nog, het kan worden gezien als een kans voor retailers om het bedrijfsmodel zo te ontwikkelen om aan de behoeften van dit nieuwe type klant te voldoen en verloren marktaandeel van online en eCommerce retailers terug te winnen.


Gelukkig voor de traditionele retailers hecht de volgende generatie klanten, waaronder Generatie Z, ook veel waarde aan de fysieke winkelervaring. Uit onderzoek van de International Council of Shopping Centers blijkt dat 75% van de generatie Z-consumenten van mening is dat winkelen in een fysieke winkel een betere ervaring biedt dan online winkelen. Generatie Z beschikt nu al over een aanzienlijke koopkracht en aangezien die in de toekomst alleen maar zal toenemen, is er een duidelijke kans voor retailers die zich effectief op hen kunnen richten.


Bedrijven die aan elke generatie klanten een comfortabele winkelervaring kunnen bieden, zullen klaar zijn om nieuwe klanten te winnen en hun marktaandeel te vergroten. De vraag waar deze bedrijven nu mee worstelen is hoe ze een comfortabele winkelervaring kunnen bieden? en welke technologie is daar voor nodig?


CONVENIENCE SHOPPING MET CHECKOUTS & SELF-CHECKOUTS (SCO'S)


Met de juiste combinatie van traditionele kassa's en self-checkouts (SCO) is het eenvoudig om een checkout zone in te richten voor klanten die convenience shopping verwachten. Beide oplossingen kunnen worden geïntegreerd in één slanke front-end, zelfs in winkels met beperkte vloeroppervlakte. Pan Oston biedt oplossingen voor bijna elke winkelruimte en door intelligent ontwerp omvatten onze productfamilies ook oplossingen met kleinere voetafdrukken.


Door te kiezen voor een Pan Oston checkout oplossing, zullen uw klanten in staat zijn om afrekenen te ervaren als nooit tevoren. Al onze oplossingen zijn ontworpen om de checkout zone te optimaliseren door het leveren van een optimale front-end mix, plug & play hardware en intelligente klantbegeleidingssystemen met LED indicatoren en digitale displays.



SLIM MERGE: DÉ COMBINATIE VAN TRADITIONELE EN SELF-CHECKOUT


Gemak bieden in de checkout zone wordt het best bereikt door een oplossing aan te bieden die tegemoet komt aan elke generatie van klanten voor elk type winkeltrip. SLIM Merge combineert een traditionele kassa met een rij self-checkouts en biedt zo de ultieme flexibiliteit voor uw winkel en zijn klanten.


De traditionele kassa's in winkels zijn bedoeld voor grotere aankopen met meerdere artikelen en generaties klanten die de voorkeur geven aan een traditionele kassa, zoals gen X en babyboomers. Terwijl de self-checkouts bedoeld zijn voor kleinere aankopen met minder artikelen en de doorgaans meer technisch onderlegde millennials en gen Z-klanten.


SLIM Merge blinkt uit in het bieden van een geweldige klantervaring aan elke klant. Dit komt door de geïntegreerd LED-klantbegeleidingssysteem voor wachtrij- en flowmanagement, flexibele tassen- en invoermogelijkheden zodat klanten op hun manier kunnen winkelen en meerdere lay-outconfiguraties zodat uw bedrijf profiteert van een gecombineerde kassa die perfect aansluit bij de klantenstromen in uw winkel/zaak.


De mogelijkheden met SLIM Merge zijn bijna eindeloos en zijn vermogen om uw winkelinrichting te verbeteren en tegelijkertijd uw kostbare winkelruimte optimaal te benutten met zijn compacte oppervlak, is bijna ongeëvenaard.



Føtex Food, een Deense supermarktketen met 105 winkels, is een van onze vele klanten die SLIM Merge heeft geadopteerd. Zij hebben voor onze oplossing gekozen omdat het hen geholpen heeft een SCO-oplossing te implementeren zonder hun aantal traditionele kassa's te moeten verminderen. Het ruimtebesparende ontwerp van SLIM Merge was de perfecte match voor hun kassazones met beperkte ruimte. Het gebruik van SLIM Merge door Føtex was een groot succes: 60% van hun klanten gebruikt het voor het afrekenen. Ze zijn er ook in geslaagd om het aantal kassapunten met 20% te verhogen, een verhouding van 50:50 tussen self-checkout en traditionele kassa's te bereiken en de kosten voor de kassapersoneel te verlagen.


Door voor SLIM Merge te kiezen, kan Føtex elke generatie klanten efficiënt bedienen en de convenience-driven winkelervaring leveren die klanten eisen. Dankzij het modulaire ontwerp en de hardware-onafhankelijke componenten van SLIM Merge is Føtex ook klaar voor de toekomst van de detailhandel. Zo kan het bedrijf zijn hardware moeiteloos upgraden naarmate nieuwe technologie beschikbaar wordt. Maak een afspraak met een van onze self-checkout specialisten om te ontdekken hoe wij u kunnen helpen de toekomst van de detailhandel in uw winkels te realiseren.


LAAT KLANTEN OP EIGEN WIJZE WINKELEN MET SELF CHECKOUTS (SCO'S)


Self-checkouts zijn de perfecte oplossing om bestaande traditionele kassa's aan te vullen of om een speciale self-scanning zone te creëren. Uw klanten zullen de verbeterde winkelervaring die onze SCO's kunnen bieden op prijs stellen. Al uw klanten zullen op hun manier kunnen winkelen en het afrekenproces kunnen voltooien met minimale tussenkomst van uw personeel.


Onze ESSENCE- en SLIM-productfamilies bieden een reeks self-checkouts waaruit uw bedrijf kan kiezen. Elke SCO oplossing heeft zijn eigen unieke ontwerp en functies, dus wij zijn ervan overtuigd dat u bij Pan Oston een SCO zult vinden die perfect bij uw merk past. De specialisten van Pan Oston staan klaar om u te helpen de perfecte SCO oplossing te vinden op basis van onze uitgebreide retail ervaring.


Het optimaal benutten van uw kostbare winkelruimte is eenvoudig met onze self-checkouts, omdat ze allemaal een kleine voetafdruk hebben en ze kunnen worden geconfigureerd op een manier die het beste gebruik maakt van de ruimte in uw winkel.



INFORMATIE BINNEN HANDBEREIK VAN UW KLANTEN MET SELFSERVICE ZUILEN


Selfservice kiosken spelen een belangrijke rol bij het leveren van een convenience-gedreven winkelervaring voor retailers. Ze zijn bijzonder effectief om informatie binnen handbereik van uw klanten te brengen en te fungeren als een centraal punt van dienstverlening voor uw klanten tijdens het winkelen.


Klanten kunnen een selfservice kiosk gebruiken om informatie over uw producten/diensten te vinden, toegang tot klantenservice te krijgen en producten te bestellen die in de winkel misschien niet op voorraad zijn. In elk geval wordt uw klant in staat gesteld om met uw bedrijf te communiceren en de taak op zijn persoonlijke manier uit te voeren. De voordelen voor u als retailer zijn aanzienlijk: tevredener klanten, een betere klantervaring en het efficienter inzetten van personeel.



Begin met het bedienen van de 73% van de consumenten die self-service technologie willen door te kiezen voor een oplossing van Pan Oston. Onze kiosken zijn modulair, hardware & software onafhankelijk en volledig aanpasbaar zodat ze aansluiten bij uw huisstijl en naadloos samengaan met het ontwerp van uw winkel.


Ontdek onze prijswinnende BLUE FIRE kiosken en ervaar hoe ze uw bedrijf kunnen helpen om informatie binnen handbereik van uw klanten te brengen verbeter de winkelervaring van uw klanten. Onze specialisten staan klaar om u te helpen de perfecte self-service oplossing te vinden. Boek vandaag nog een afspraak ons team van selfservice specialisten.


PAN OSTON HELPT U MET CONVENIENCE SHOPPING


Ons toegewijde team van checkout-, self-checkout (SCO) en selfservice specialisten staat klaar om uw bedrijf te helpen bij het leveren van groot gemak bij het winkelen voor elke generatie klanten. Wij zijn in staat om toekomstbestendige retailoplossingen te leveren en beheren elke stap van het proces, van ontwerp tot installatie. Ons huidige klantenbestand bestrijkt meerdere sectoren en omvat food en non-food detailhandelaren van elke omvang. Pan Oston's team van meer dan 175 specialisten met meer dan 50 jaar ervaring in de detailhandel beschikt over in-house ontwerp-, productie- en projectmanagementcapaciteit die klaar staan om op uw project te worden ingezet. Kiezen voor Pan Oston betekent dat u gebruik kunt maken van de expertise van een prijswinnend bedrijf dat de prestigieuze Red Dot Design award heeft gewonnen en een ISO 9001 certificaat heeft.


Pan Oston wordt vertrouwd om innovatieve retail oplossingen te leveren door toonaangevende internationale merken, waaronder Albert Heijn, Action, Subways, Starbucks en SPAR. Ontdek daarom nu hoe wij kunnen helpen om convenience shopping in uw winkels mogelijk te maken. Neem vandaag nog contact op met ons verkoopteam om uw wensen met een van onze specialisten te bespreken.


/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!
Volg ons
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.

Download Next level convenience shopping met self-service datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.