/ 12 oktober 2021

Personeelstekort opvangen met self-checkouts & selfservice zuilen

Tekorten in de toeleveringsketen, pieken in de consumentenvraag en tekorten aan arbeidskrachten zijn in 2021 orde van de dag. Of u nu naar de supermarkt gaat om uw wekelijkse boodschappen te doen of een benzinestation bezoekt om uw auto vol te tanken, u heeft waarschijnlijk al wel te maken gehad met hogere prijzen of niet leverbare producten. Voedseltekorten in supermarkten zagen we in de eerste corona golven van 202, terwijl de brandstofprijzen momenteel explosief zijn gestegen. Het tekort aan arbeidskrachten is een ander belangrijk probleem: uit recente gegevens van het UWV zijn er momenteel meer vacatures dan werkzoekende. Vooral in sectoren als de logistiek, maar ook in supermarkten, restaurants of andere Retail bedrijven is het vinden van personeel de laatste twee Jaren moeilijke geworden.


De vraag is: hoe lossen we het te kort aan personeel nu en in de toekomst op? Hoewel elk probleem zijn eigen individuele omstandigheden heeft en vakwerk niet altijd direct op te vangen is, zijn er bestaande oplossingen beschikbaar die hulp bieden bij het opvangen van het tekort aan personeel. Selfservicetechnologie is één van deze oplossingen. Waar het voorheen ging om kosten verlagen en de winsten van bedrijven in veel sectoren te verhogen, kijken wij nu naar hoe selfservice technologie helpt bij het opvangen van personeelstekort.


SELF-CHECKOUTS HELPEN BESTAANDE MEDEWERKERS EFFICIËNT TE WERKEN


Self-checkouts zijn de norm van zelfbedieningstechnologie die door veel retailers, waaronder supermarkten, in de kassazone wordt toegepast. Een belangrijk voordeel van self-checkouts is dat ze veel minder werknemers vereisen in vergelijking met traditionele kassa's in de winkel. Gewoonlijk kan één werknemer toezicht houden op 4 tot 6 self-checkouts. Het overige personeel kan hierdoor service verlenen of andere taken in de supermarket verrichten. Momenteel telt elke werknemer en daarom zijn self-checkouts dus een logische zet.



Door gebruik te maken van bestelzuilen is het mogelijk om het bestelproces voor uw klanten te digitaliseren. De afhankelijkheid van werknemers om bestellingen op te nemen daalt. Het leveren van een efficiënte, snelle en vriendelijke bestelervaring is eenvoudig met selfservice kiosken. Klanten kunnen zelf bestellingen en pre-orders plaatsen op een stijlvol digitaal touchpoint, waar ze direct de betaling voor hun bestelling kunnen doen. Up- en crossselling is ook eenvoudig, want door de juiste software in te richten is het eenvoudig om hen te wijzen op de laatste aanbiedingen en deals. hebben ontdekt dat klanten tot 30% meer uitgeven wanneer ze zelf bestellen. Door gebruik te maken van zelfbestelkiosken vergroot de veerkracht van een bedrijf en kunnen bestellingen op elk moment gemaakt worden, zelfs wanneer er geen personeel beschikbaar is!


BESTELZUILEN ZIJN IDEALE MEDEWERKERS


Het bestellen of vooraf bestellen van producten in de winkel is zelden een gemakkelijke of aangename ervaring voor klanten of bedrijven. Bestellingen worden vaak geplaatst aan een traditionele toonbank die bemand wordt door een werknemer. Klanten moeten aansluiten in een lange rij, wat onvermijdelijk tot frustratie leidt en er zelfs toe kan leiden dat ze naar een concurrent gaan als de rij te lang is. Hierdoor is het mogelijk dat er een slechte klantervaring ontstaat. Ook is het bestelproces kwetsbaar voor personeelstekorten, aangezien elke bestelling of voorbestelling door een werknemer moet worden opgenomen.


Door gebruik te maken van bestelzuilen is het mogelijk om het bestelproces voor uw klanten te digitaliseren. De afhankelijkheid van werknemers om bestellingen op te nemen daalt. Het leveren van een efficiënte, snelle en vriendelijke bestelervaring is eenvoudig met selfservice kiosken. Klanten kunnen zelf bestellingen en pre-orders plaatsen op een stijlvol digitaal touchpoint, waar ze direct de betaling voor hun bestelling kunnen doen. Up- en crossselling is ook eenvoudig, want door de juiste software in te richten is het eenvoudig om hen te wijzen op de laatste aanbiedingen en deals. hebben ontdekt dat klanten tot 30% meer uitgeven wanneer ze zelf bestellen. Door gebruik te maken van zelfbestelkiosken vergroot de veerkracht van een bedrijf en kunnen bestellingen op elk moment gemaakt worden, zelfs wanneer er geen personeel beschikbaar is!

Het innen van voorbestellingen wordt ook vereenvoudigd met zelfbestelkiosken. Klanten kunnen een voorbestelling plaatsen zonder in de rij te hoeven staan in de hoofdkassa. Elke pre-order die via de interactieve kiosk wordt geplaatst, kan onmiddellijk naar bestaande retailsoftware en voorraadbeheersystemen worden verzonden, waardoor de voorraadniveaus up-to-date blijven. Het up-to-date houden van voorraadniveaus zorgt ook voor een beter voorraadbeheer van winkels. Dit helpt om eventuele voorraadtekorten te voorkomen, waardoor er op pieken in de consumentenvraag genoeg producten beschikbaar zijn.


SB kiosk at Frittenwerk


INFORMATIEZUILEN BIEDEN 24/7 SERVICE


Het verstrekken van informatie en het beantwoorden van klantvragen is een belangrijke manier om consumenten aan te moedigen een aankoop te doen. Door dit goed te doen stijgt de kans dat er een loyale klant voor de toekomst word gewonnen. Helaas komt het maar al te vaak voor dat klanten niet de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben omdat er geen personeel in de buurt is om het aan te vragen. Hierdoor verlaat de klant de winkel zonder antwoord en waarschijnlijk ook zonder het product te kopen. Veel bedrijven zoeken daarom naar een betrouwbare oplossing: gelukkig biedt zelfbedieningstechnologie nu al de perfecte oplossing.


Informatiezuilen brengen belangrijke informatie binnen handbereik van klanten. Ze maken he mogelijk om gemakkelijk informatie te verstrekken op een vriendelijke en toegankelijke manier waar klanten dol op zijn. Elke informatiezuil heeft een groot touchscreen dat in elke klantomgeving als herkenbaar touchpoint fungeert. Dit maakt het beantwoorden van klantvragen een fluitje van een cent. Is er vraag voor persoonlijke interactie? Dan is het mogelijk om een live chat of chatbot op de informatiezuil te integreren. Dit maakt het mogelijk om vragen van vele touchpoint met een centraal team te beantwoorden.


De kracht van informatiezuilen houdt niet op bij het verstrekken van informatie aan klanten; ze kunnen ook worden gebruikt om belangrijke informatie aan werknemers te verstrekken. Bijna alle bedrijven hebben gedocumenteerde beleidslijnen, procedures en plannen die ze bewaren voor gebruik door hun teams. Veel bedrijven vertrouwen echter op werknemers op sleutelposities om belangrijke bedrijfsinformatie bij te houden en zelfs aan andere werknemers te verstrekken. Wat zou u doen als deze sleutelfiguren uw bedrijf zouden verlaten en er geen vervangers komen? Dit is waar een informatiekiosk het kan overnemen en een uniek referentiepunt kan worden voor al uw werknemers. Waarom niet een innovatieve kiosk gebruiken in plaats van papieren handboeken of sleutelmedewerkers om informatie te verstrekken aan uw teams?



ONZE SELFSERVICE SPECIALISTEN STAAN KLAAR OM TE HELPEN


Onze specialisten op het gebied van selfservice technologie staan klaar om uw bedrijf te helpen tekorten te verminderen en zelfs op te lossen en weerbaarder te worden voor de uitdagingen van morgen. Wij leveren innovatieve selfservice oplossingen die uw afhankelijkheid van werknemers verminderen en uw bedrijf toekomstbestendig maken. Onze zelfbedieningsoplossingen, waaronder zelfkassa's, zelfbestelkiosken, zelfbedieningskiosken en informatiekiosken, bieden u de ultieme flexibiliteit omdat ze software- en hardware onafhankelijk zijn. Dit geeft u de vrijheid om de technologie te kiezen die het beste past bij uw bedrijf en eventuele bestaande software en systemen die aanwezig zijn.

Ons klantenbestand omvat bedrijven van elke omvang, waaronder Subway, Albert Heijn, SPAR, Action, Xenos en Hema. Pan Oston's team van meer dan 170 specialisten met meer dan 50 jaar ervaring heeft de in-house ontwerp-, productie- en project management capaciteiten om u te helpen de juiste selfservice oplossingen voor uw bedrijf te implementeren. Kiezen voor Pan Oston betekent dat u werkt met een prijswinnend bedrijf dat de prestigieuze Red Dot Design award heeft gewonnen en zich inzet voor het leveren van innovatieve oplossingen.


Waarom gaat u niet na hoe wij uw bedrijf kunnen helpen de afhankelijkheid van werknemers op belangrijke gebieden te verminderen en u voor te bereiden op voorraadtekorten? Neem vandaag nog contact op met ons verkoopteam om uw wensen met een van onze specialisten te bespreken.

/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!
Volg ons
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.

Download Personeelstekort opvangen met self-checkouts & self-service zuilen datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.