/ 23 september 2021

Selfserviceterminals in de retailbranche

Selfservice terminals in de Retail is tegenwoordig vaker een regel dan een uitzondering. Van zelfscannen tot informatie zuilen Retailers gebruiken selfservice om wachtrijen te verminderen, de winkelervaring te personaliseren en de klantenservice te verbeteren. Tegenwoordig zijn de mogelijkheden voor moderne retailers vrijwel onbeperkt, aangezien selfservice oplossingen steeds innovatiever worden en een toenemend aantal uiteenlopende functies in een winkel kunnen vervullen.


Naast de welbekende self-checkouts, die je veelal in de supermarkt ziet, bieden kiosken of zuilen voor selfservice retailers en detailhandelaren een unieke kans om de concurrentie voor te zijn. Ook faciliteren ze de mogelijkheid om een uitstekende digitale winkelervaring te creëren die klanten van alle generaties aanspreekt. Bestel- of Informatiezuilen in een fysieke winkel zijn een perfecte aanvulling op het gemak dat online winkelen met zich meebrengt, terwijl de unieke en geliefde kenmerken van fysieke winkels behouden blijven. In dit artikel gaan we dieper in op de belangrijkste soorten kiosken voor de Retailbranche en adviseren we hoe retailers deze kunnen gebruiken om een geweldige winkelervaring te bieden.


WELKE RETAIL SELFSERVICE TERMINALS ZIJN ER? EN HOE KIES JE DE JUISTE?


Retailzuilen zijn er in vele soorten en maten. Een keuze maken tussen de verschillende soorten oplossingen kan best lastig zijn, maar niet wanneer je een kioskontwerp- en productiespecialist als Pan Oston hebt om je te begeleiden. De meeste retailers zullen ervoor kiezen om meerdere soorten kiosken met verschillende functies als multi-channel tegelijkertijd in te zetten. Echter, kan het ook een keuze zijn om juist voor één type of één functie te gaan. Dit leidt tot een langzamere en meer geleidelijke uitrol van selfservice kiosken in de winkel. Waardoor je het project goed kan begeleiden en klanten geleidelijk aan de zelfscan, bestel- of infozuil kunnen wennen. Welke aanpak je ook kiest, een kiosk is een aanvulling in jouw winkel waar je zeker van zult profiteren.


BETALEN BIJ EEN SELFSERVICE TERMINAL


De meest voorkomende plek waar selfservice in de detailhandel word ingezet, is de kassazone. Selfservice checkouts worden door allerlei soorten retailers gebruikt; van supermarkten en doe-het-zelfketens tot modewinkels en tuincentra. Het gebruik van selfservice kassa’s is een uitstekende manier om je klanten de gelegenheid te bieden op hun eigen manier te winkelen. Daarnaast kunnen jouw klanten wachtrijen vermijden, welke een ongewenst kenmerk zijn van kassazones zonder selfservicetechnologie.


Gefrustreerde klanten kunnen een retailer ongelooflijk veel geld kosten, omdat ze eerder geneigd zijn de winkel te verlaten en naar een concurrent te gaan. Onderzoek wijst zelfs uit dat ruim 70% van de klanten ergens anders gaat winkelen als denken dat een wachtrij te lang is. Ook beschadigen deze frustraties de klantenbinding op de lange termijn. Om je bedrijfsresultaten te beschermen, is het belangrijk om zoveel mogelijk frustraties van jouw klanten weg te nemen en een zelfscan- of self-checkout terminal kan je hiermee helpen.


Het invoeren van self-service kassa's in je kassazone is eenvoudiger dan je denkt. Het kiezen van een oplossing van Pan Oston met een modulair ontwerp zal je de grootst mogelijke flexibiliteit bieden om een oplossing te creëren die voldoet aan de behoeften van jouw klanten. Onze ESSENCE en SLIM productfamilies bieden een groot assortiment self-checkouts en kassa's die de kassazone kunnen omtoveren tot een plek waar klanten op een flexibele manier kunnen afrekenen.


Self-scanning at ACTION


KIOSKEN ALS EEN INFORMATIE & SERVICE PUNT


Heb jij de juiste informatie altijd binnen handbereik voor jouw klanten? De beschikbaarheid van informatie is erg belangrijk voor alle retailers en hun klanten. Stel je je eens voor dat je een interactieve kaart aan klanten kan presenteren, zodat ze gemakkelijk een specifiek gebied of product in je winkel kunnen vinden. Of stel je voor dat je jouw productcatalogus op een interactieve manier kan presenteren, zodat klanten in een oogopslag kunnen zien wat voor producten jij in huis hebt… Dit alles en nog veel meer is mogelijk met een informatiekiosk. De toegang tot deze belangrijke informatie kan helpen bij het verhogen van de verkoop, het verhogen van de klanttevredenheid en het stroomlijnen van retailprocessen.


Een interactieve informatiekiosk levert op een eenvoudige manier een moderne klantervaring. Door een informatiekiosk is het mogelijk om elke klant een gebruikerservaring op maat te bieden. Een informatiekiosk is ook zeer geschikt voor het bieden van hulp en advies in de vorm van FAQ's of een live chat; beide tools kunnen jouw klantenserviceteam heel veel tijd besparen.


Interactieve informatiekiosken zijn een perfecte aanvulling op jouw winkel. Wanneer je graag een kiosk in jouw winkel wil plaatsen, wil je natuurlijk ook dat deze er goed uitziet. Wist je dat één van de kiosken van Pan Oston de Red Dot Design Award heeft gewonnen? Onze BLUE FIRE kiosk is functioneel en stijlvol en beschikt over een hoogwaardig touchscreen voor een geweldige gebruikerservaring, meerdere geïntegreerde hardwareopties, geïntegreerde betaaloplossingen en alle connectiviteitsopties die een retailer nodig heeft. Wanneer je kiest voor BLUE FIRE kun je een keuze maken uit allerlei verschillende designopties om bijvoorbeeld jouw bedrijfskleuren, afbeeldingen of reclame op de kiosk aan te brengen. En nog een voordeel van de BLUE FIRE: de kiosk is gemakkelijk te onderhouden en te gebruiken.


BESTEL- EN PRE-ORDERZUILEN


Ruimte is erg schaars voor retailers; vaak is het niet mogelijk om alle beschikbare producten aan jouw klanten te tonen in de winkel. Een kiosk is de ideale oplossing voor dit probleem, omdat hierdoor op een interactieve en gebruiksvriendelijke manier een groot assortiment aangeboden kan worden. Deze oplossing heeft de potentie om de verkoop aanzienlijk te verhogen. In een quick-serve-restaurant omgeving zien we de waarde per bestelling tot wel 30% stijgen wanneer klanten met selfservice bij een bestelzuil bestellen.


Daarnaast beperk je klanten niet meer met het productaanbod in de fysieke winkel. Het is mogelijk om direct vanuit het magazijn of bij de leverancier te bestellen. Hierdoor loop je dus bijna nooit een aankoop mis. Bovendien heeft een detailhandelaar de mogelijkheid om andere producten te promoten met cross-selling en up-selling. Een bestelzuil of kiosk geeft de retailer dus de mogelijkheid om de voordelen van online winkelen in een fysieke winkel te implementeren.


Hoe zit het dan met pre-orders? Nu moeten klanten eerst in de rij staan om een nieuw product te kunnen voorbestellen? Ze staan hiervoor in de rij bij de kassa, wat zorgt voor langere wachtrijen, meer frustraties en een slechtere winkelervaring. In plaats daarvan kan je met een kiosk of bestelzuil multi-channel marketing inzetten om de pre-order in de in-shop store te kunnen doen. Dan doen klanten de bestellen ze, snel, eenvoudig en zonder wachtrij of frustraties.


Door een samenwerking met een specialistische partner als Pan Oston is de introductie van een pre-order kiosk heel eenvoudig. Wij zijn ervaren in het helpen van retailers in allerlei sectoren om het meeste uit de retailkiosktechnologie te halen. Ons ontwerpteam heeft een verscheidene kiosken ontworpen die zeer geschikt zijn voor pre-ordering en bestelfuncties in een retailomgeving. Wanneer je kiest voor een kiosk van Pan Oston, ben je verzekerd van een duurzame oplossing die jouw winkel toekomstbestendig zal maken. Van alle kiosken kun je minimaal onderhoud en eenvoudige upgrades met plug-and-play functionaliteit verwachten. Onze BLUE FIRE, ESSENCE en SLIM kioskproductfamilies bieden een uitstekende reeks van bestelkiosken waaruit jij kunt kiezen.


Order kiosk at Pelckmans Garden Center Retailer


WAT IS DE BESTE KIOSK VOOR JOUW WINKEL?


Ons team van detailhandelskioskspecialisten staat klaar om jou te helpen om de perfecte kioskoplossing te vinden. Pan Oston levert innovatieve kioskoplossingen die modulair zijn en volledig aan jouw vereisten worden aangepast. Onze kiosken bieden de ultieme flexibiliteit aan detailhandelaars omdat ze software- en hardwareonafhankelijk zijn. Dit geeft jou de vrijheid om de technologie te kiezen die het beste past bij jouw winkel en eventuele bestaande retailsystemen. Elke stap van het proces wordt proactief beheerd door ons team van ervaren specialisten, van het eerste ontwerp tot de uiteindelijke installatie.


Onze klantenkring omvat retailers van elke omvang, waaronder SPAR, COOP en BRP Systems. Pan Oston's team van meer dan 170 specialisten met meer dan 50 jaar ervaring beschikt over in-house ontwerp-, productie- en projectmanagementcapaciteiten die klaar staan om je te helpen jouw winkelruimte te transformeren. Kiezen voor Pan Oston betekent dat je werkt met een bekroond bedrijf dat de Red Dot Design award heeft gewonnen voor onze BLUE FIRE kioskreeks.


Bekijk hoe wij jou helpen om het beste uit jouw winkel te halen door een kiosk. Neem vandaag nog contact op met ons verkoopteam om jouw wensen met een van onze specialisten te bespreken.

/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!

Download Self-service terminals in de retailbranche datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.