/ 10 augustus 2023

Verbeter de bedrijfsefficiency met self-service kiosken

Self-service kiosken worden steeds vaker gebruikt in bedrijven in een groot aantal sectoren. Hun veelzijdigheid en flexibiliteit bieden bijna onbeperkte mogelijkheden voor het digitaliseren van bedrijfsprocessen, hetgeen verschillende voordelen biedt. Een prominent voorbeeld daarvan is het verbeteren van de efficiency in een bedrijf.


Het stimuleren van efficiencyverbeteringen kan de bedrijfsresultaten te verbeteren, kosten te verlagen en de winst te verhogen. Het transformerende effect dat zelfbedieningskiosken kunnen hebben op veel bedrijfsprocessen, zoals bedrijfsvoering, verkoop en klantenservice, om er maar een paar te noemen, is niet te onderschatten. Veel vooruitstrevende bedrijven hebben interactieve kiosken geïntroduceerd en profiteren al van de verbeteringen die ze kunnen brengen. Het is zonder twijfel een goed moment om te onderzoeken hoe kiosken uw bedrijf kunnen verbeteren.


Hoewel in veel publicaties de voordelen van het gebruik van zelfbedieningskiosken zijn onderzocht, zijn er maar weinig die specifiek ingaan op hoe ze de efficiency van bedrijven kunnen verbeteren. In welke sector uw organisatie ook actief is, efficiencyverbeteringen kunnen op veel gebieden aanzienlijke resultaten opleveren. In dit artikel onderzoeken we hoe self-service kiosken de efficiency van bedrijven kunnen verbeteren en geven we advies over hoe bedrijven het beste uit kiosktechnologie kunnen halen.


WAT ZIJN SELF-SERVICE KIOSKEN?


Self-service kiosken zijn apparaten die gebruikers helpen om alledaagse taken op een snelle, efficiënte en interactieve manier uit te voeren. Ze bestaan uit fysieke hardware in de vorm van een touchscreen, standaard/behuizing en verschillende invoer-/uitvoerapparaten, waaronder kaartlezers, barcodescanners, printers en PIN-apparaten. De hardware van een self-service kiosk wordt ondersteund door software, die de kiosk aanstuurt en in staat stelt te communiceren met andere systemen. Goede self-service kiosken hebben een combinatie van kwaliteitshardware en betrouwbare software zodat ze hun gebruikers effectief van dienst kunnen zijn.


Interactieve kiosken worden in veel sectoren succesvol ingezet voor een groot aantal verschillende toepassingen, variërend van het verstrekken van informatie en het registreren van bezoekers tot het plaatsen van bestellingen en het faciliteren van self-service bij het boodschappen doen. Hoewel een aanzienlijk deel van de kiosken wordt gebruikt in de detailhandel, kunnen ze ook een belangrijke toegevoegde waarde bieden in vele andere sectoren, zoals horeca, productiebedrijven en de recreatieve sector.



HOE KIOSKEN DE BEDRIJFSEFFICIENCY VERBETEREN


Het verbeteren van de bedrijfsefficiency is een gemeenschappelijk doel voor bedrijven van alle groottes in verschillende sectoren. Er zijn veel manieren om de efficiency te verbeteren, elk met zijn eigen voor- en nadelen. Het toepassen van nieuwe technologie is een steeds populairdere optie voor veel bedrijven, aangezien het upgraden en vervangen van bestaande systemen door nieuwe en innovatieve systemen een goede manier is om hiermee van start te gaan te gaan. De implementatie van nieuwe technologie ter vervanging van een handmatig proces of als aanvulling op een handmatig proces kan een nog grotere impact hebben op de efficiency.


Self-service kiosken zijn uitstekende technologische oplossingen die de efficiency in bijna elke bedrijfsomgeving kunnen verbeteren. Ze kunnen handmatige processen automatiseren, taken afronden in minder tijd dan een persoon dat kan en zelfs het aantal fouten/vergissingen verminderen die kostbaar kunnen zijn om te corrigeren. De mogelijkheden die interactieve kiosken bieden zijn bijna eindeloos, met een uitstekende reeks hardware- en softwareopties om uit te kiezen. Ontdek de belangrijkste manieren waarop het gebruik van kiosken uw bedrijf kan helpen om de efficiency te verbeteren.


Digitaliseer handmatige processen

Het is verrassend hoeveel handmatige processen er nog steeds zijn in een doorsnee bedrijf. Of het nu gaat om het handmatig inchecken van bezoekers en gasten bij de receptie, of een exit-enquête onder klanten, beide taken kosten uw medewerkers tijd, ondanks dat ze relatief eenvoudig en gemakkelijk te digitaliseren zijn. Een self-service kiosk kan de klanten en bezoekers van uw bedrijf eenvoudig en efficiënt helpen bij het voltooien van diverse handmatige processen, vaak in minder tijd en met minder ongemak voor alle betrokkenen. Ontdek de kracht van een kiosk in uw bedrijf en digitaliseer de handmatige processen in uw bedrijf. Hoewel het gebruik van een kiosk een initiële investering met zich meebrengt, kan het veel van uw andere kosten verlagen, wat resulteert in algehele besparingen voor uw bedrijf.


Als u al uw handmatige processen wilt digitaliseren, kunt u een gefaseerde aanpak kiezen. Introduceer een zelfbedieningskiosk in één deel van uw bedrijf en meet de besparingen in efficiency die het oplevert. Bij Pan Oston hebben we vele klanten geholpen bij het succesvol introduceren van zelfbedieningskiosken in bedrijfsonderdelen als receptie, restaurants en showrooms. In alle gevallen kan het gebruik van een kiosk de efficiencyverbeteringen en kostenbesparingen realiseren die bedrijven nastreven. Neem contact met ons op om te ontdekken hoe kiosken uw bedrijf kunnen helpen om handmatige processen te digitaliseren.



Verminder wachtrijen en verbeter de doorstroom van klanten

Veel bedrijven maken gebruik van zelfbedieningskiosken om wachtrijen te verminderen en de doorstroom van klanten te verbeteren. In een tijdperk waarin het leveren van een goede klantervaring met een uitzonderlijke klantenservice allesbepalend is, zijn wachtrijen een bron van frustratie voor de klant en kunnen ze leiden tot een lage klanttevredenheid. Klanten hebben hoge verwachtingen en het kan een uitdaging zijn om daar consequent aan te voldoen, of ze nu verwachten om zonder wachtrij af te rekenen of snel hulp te krijgen als ze een vraag hebben. Voor retailers is het leveren van een goede klantervaring een bijzonder belangrijke uitdaging. Door de wachttijden voor klanten te verkorten, neemt het verkoopvolume vaak toe, verbetert de klanttevredenheid en wordt langdurige loyaliteit opgebouwd.


De inzet van innovatieve interactieve kiosken kan de klantervaring transformeren en zorgen voor een goede customer flow in een winkel. Retailers die traditionele kassa's gebruiken zijn beperkt in het aantal transacties dat ze kunnen verwerken. Maar retailers die gebruik maken van zelfbedieningskassa's hebben veel minder beperkingen en kunnen gemakkelijk 10 keer zoveel transacties verwerken. Zelfbedieningskiosken zijn sneller en aanzienlijk efficiënter en kunnen het aantal menselijke fouten reduceren, wat een gunstig effect heeft.


Help werknemers zich te richten op kerntaken

Werknemers hebben meestal veel taken te vervullen als onderdeel van hun dagelijkse werk. Of ze nu receptionist zijn in een druk kantoor of servicemedewerker bij een landelijke retailer, elke rol kent diverse verantwoordelijkheden en wanneer de werkdruk hoog is, is het moeilijk om deze verantwoordelijkheden in balans te houden. Self-service kiosken kunnen een belangrijke rol spelen bij het ondersteunen van werknemers door een aantal van hun eenvoudigere en minder complexe taken uit te voeren. In het geval van een receptionist kunnen ze bezoekers/gasten helpen om digitaal in te checken, waardoor de receptionist zich kan concentreren op het beantwoorden van inkomende telefoontjes. Ze kunnen ook een servicemedewerker helpen door bestellingen van klanten op te nemen, waardoor de medewerker zich kan concentreren op het beantwoorden van dringende vragen van klanten. In beide gevallen neemt de kiosk medewerkers een eenvoudige taak uit handen die hun aandacht zou afleiden van de essentiële taken waar ze zich op moeten concentreren.



Self-servicekiosken kunnen een aanvulling zijn op de gewaardeerde werknemers van uw bedrijf in plaats van ze te vervangen. Veel taken kunnen beter door een persoon worden uitgevoerd. Een aanzienlijk aantal kan echter worden uitgevoerd door een innovatieve interactieve kiosk. Door de kracht en mogelijkheden van kiosken te benutten, kan je bedrijf een deel van de vaste kosten verlagen en waardevol budget vrijmaken dat kan worden besteed aan onderdelen van het bedrijf die meer toegevoegde waarde genereren.


Bij Pan Oston helpen we graag bedrijven die zich willen concentreren op hun kernactiviteiten, door innovatieve kiosk-oplossingen te creëren die kunnen helpen uw werknemers efficiënter in te zetten. Of u nu een standaard self-service kiosk nodig heeft of een volledige maatwerk oplossing, ons team van 175 specialisten staat klaar om uw onderneming te helpen met de succesvolle implementatie van self-service.


Verhoog uw omzet en gemiddelde orderwaarde

Het verhogen van de omzet en gemiddelde orderwaarde is een geweldige manier om de groei van uw bedrijf te stimuleren. Als u dit kunt doen door het verhogen van de efficiency, is de kans groter dat u profiteert van een hogere winstgevendheid. Self-service kiosken zijn bijzonder effectief in het verbeteren van de bestel- en betalingsverwerking voor klanten. Ze zijn niet alleen in staat om het afrekenproces efficiënt te laten verlopen, elke kiosk kan klanten ook waardevolle mogelijkheden voor cross-selling en up-selling bieden die de gemiddelde orderwaarde verder verhogen. De nieuwste generatie zelfbedieningskiosken bevat slimme kunstmatige intelligentie (AI)-technologie die de winkelervaring van elke klant gericht kan personaliseren. Door gebruik te maken van klantgegevens worden de aanbevelingen voor cross-selling en up-selling gebaseerd op eerdere aankopen, met een grote kans op succes. Het potentieel voor omzetgroei is bijna grenzeloos en is dan ook niet te onderschatten. Ontdek hoe het gebruik van self-service kiosken uw bedrijf kan transformeren!


Onze self-service specialisten hebben alle expertise en ervaring die nodig is om de efficiency van uw onderneming te verhogen. We hebben een groot aantal verschillende retailers geholpen om meer omzet te genereren bij hun bestaande klanten met innovatieve self-service oplossingen, gebouwd met hoogwaardige modulaire componenten die bedrijven echte hardware- en softwareonafhankelijkheid bieden. Update uw front end en profiteer van meer efficiency en een hogere omzet.


Lever eenvoudig efficiënte klantenservice

Klantenservice is een voortdurende uitdaging voor bedrijven in alle sectoren. Terwijl complexe klantenservicetaken vaak het best kunnen worden uitgevoerd door ervaren klantenserviceprofessionals, kunnen eenvoudige servicetaken vaak worden geautomatiseerd en verzorgd door een gebruiksvriendelijke interactieve kiosk. Interactieve kiosken zijn uitstekend in staat om eenvoudige en terugkerende taken uit te voeren die een cruciale rol spelen in de klantenservice. Of het nu gaat om het beantwoorden van veelgestelde vragen (FAQ's), het afhandelen van een check-in, het registreren van een klacht of het verwijzen van klanten naar de juiste locatie op een kaart. Al deze en nog veel meer taken kunnen worden uitgevoerd door een kiosk, vaak tegen lagere kosten en in minder tijd dan een medewerker.


Ontdek hoe een self-service kiosk op een efficiënte manier eenvoudige klantenservice kan verzorgen, zodat uw werknemers dat niet hoeven te doen. Onze specialisten staan klaar om u te helpen de perfecte oplossing te vinden uit een van onze self-service kiosk families. Kwaliteit staat centraal bij alles wat we doen en onze bekroonde kiosken zijn daar het bewijs van.



KLAAR VOOR DE IMPLEMENTATIE VAN SELF-SERVICE KIOSKEN?


Onze self-service specialisten staan klaar om u te helpen de efficiency van uw bedrijf te verbeteren door de succesvolle implementatie van self-service kiosken. Of u nu op zoek bent naar een standaard kiosk op basis van onze bestaande productlijnen of een volledig op maat gemaakte oplossing, wij hebben een compleet assortiment self-service oplossingen waaruit uw bedrijf kan kiezen. Ons assortiment omvat de populaire BLUE FIRE-, ESSENCE-, EN SLIM-families. Veel van onze oplossingen zijn bekroond, waaronder onze BLUE FIRE PRIME Kiosk en de nieuwe SLIM Balance die bijzonder geschikt is voor retailers die gebruik willen maken van zelfscannen.


Als uw bedrijf zeer specifieke eisen heeft, kunnen onze ontwerp-, productie- en projectmanagementteams een self-service kiosk oplossing op maat maken volgens uw exacte specificaties. Ervaar de ware kracht van Pan Oston en de expertise van ons meervoudig bekroonde ontwerpteam dat al sinds 1968 uitzonderlijke oplossingen voor retailers en bedrijven creëert.


Ontdek hoe wij u kunnen helpen de efficiency in uw bedrijf te verhogen met self-service kiosk oplossingen. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken met een van onze specialisten. Wij staan klaar om uw bedrijf te helpen de perfecte interactieve kiosken te vinden.

/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!
Volg ons
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.

Download Verbeter de bedrijfsefficiency met self-service kiosken datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.