/ 1 juni 2021

Waarom nu een interactieve kiosk gebruiken?

In steeds meer sectoren zie je interactieve kiosken die gebruikt worden voor een breed scala aan toepassingen. Wil je inchecken bij een hotel? Of wil je een product bestellen dat niet in de winkel aanwezig is? Dan heb je vast wel eens een interactieve kiosk gezien! De technologie van deze kiosken zorgen voor gestroomlijnde processen, een verhoging van de productiviteit en betrokken medewerkers en klanten bij jouw bedrijf. De kiosktechnologie blijft zich in hoog tempo ontwikkelen en introduceert telkens nieuwe hardware- en softwareopties die jou kunnen helpen om de kiosk optimaal te benutten.


De klanten van vandaag en morgen verwachten onmiddellijke klantenservice en een prettige klantervaring. Waar ze ook zijn, online of in een fysieke winkel, het leveren van deze moderne klantervaring wensen is mogelijk met een interactieve kiosk. Lees in dit artikel meer over de belangrijkste voordelen van interactieve kiosken voor jouw bedrijf. 



PERFECTE SERVICE


Een interactieve kiosk zorgt voor een goede klantenservice in jouw bedrijf, vanwege de volledig gepersonaliseerde gebruikerservaring. Elke klant heeft namelijk op zijn eigen manier interactie met de kiosk. Alle informatie die hij nodig heeft is binnen handbereik en via het touchscreen kan hij de kiosk gemakkelijk bedienen. Uiteraard zijn deze touchscreens van hoge kwaliteit en in verschillende maten beschikbaar, om zo precies aan te sluiten bij de toepassing van de kiosk.


Interactieve kiosken hebben ontzettend veel verschillende functies. Klanten kunnen bijvoorbeeld bij een kiosk om route-informatie vragen, hulp en advies krijgen of een pre-order plaatsen. Een kiosk is dus niet alleen informatief, maar kan ook voor extra verkoop en dus meer winst zorgen. Doordat de kiosk al deze functies van jouw medewerkers overneemt, hebben zij tijd over om meer complexe klantvragen op te lossen.


LAGERE KOSTEN


Elk bedrijf wil de kosten zo laag mogelijk houden, dat is nu eenmaal een feit. Een interactieve kiosk kan jou hier in een relatief korte tijd bij helpen. Veel organisaties merken dat ze na het implementeren van de kiosk het aantal werknemers kunnen verminderen. De kiosken nemen namelijk taken over die medewerkers voorheen deden. Daarnaast kunnen ze 24 uur per dag werken en zijn ze goedkoper dan werknemers, omdat ze geen pauzes, opleidingen, vakanties of salarisverhogingen nodig hebben. Hoewel het natuurlijk niet mogelijk of wenselijk is om al jouw werknemers te vervangen door interactieve kiosken, kunnen de kiosken wel een belangrijke rol spelen in het verminderen van de totale kosten.


Women experiencing service at a kiosk


BETERE EFFICIËNTIE


Interactieve kiosken kunnen dus helpen om kosten te besparen, maar zorgen ook voor efficiëntere bedrijfsprocessen. Doordat de kiosk taken overneemt, kunnen medewerkers andere taken afmaken, extra inkopen genereren door persoonlijke verkoop en uiteindelijk de winst verhogen. Daarnaast zijn interactieve kiosken erg nauwkeurig en maken ze geen menselijke fouten bij bijvoorbeeld bestel- of betalingsprocessen. Tot slot zijn interactieve kiosken efficiënt omdat ze taken in sneller afronden dan een medewerker. Kortom, een kiosk is niet alleen kostenbesparend, maar ook nog eens heel efficiënt. 


MEER VERKOOP


Wil je de verkoop in jouw winkel verhogen? Dat hoeft met een interactieve kiosk niet moeilijk te zijn! Een kiosk kun je inzetten voor hulp en advies of routebeschrijvingen, maar ook voor bestellingen door self-service. Denk bijvoorbeeld aan het online bestellen van een product dat niet op voorraad is; een kiosk kan de klant hier gemakkelijk bij helpen. Op deze manier wordt de kiosk één van de drijfveren achter jouw verkoop en een interessant touchpoint voor de customer journey. Het moderne ontwerp van de kiosk kun je helemaal personaliseren naar de stijl van jouw winkel. Hierdoor biedt een interactieve kiosk een winkelervaring die precies past bij jouw merk!



WAARDEVOLLE INZICHTEN


Wanneer een klant jouw interactieve kiosk gebruikt, kun je deze waardevolle informatie opslaan. Zo heb je bijvoorbeeld meer inzicht in de manier waarop klanten informatie verzamelen of artikelen bestellen. Door de individuele informatie van alle klanten te combineren, krijg je een overzicht met allerlei waardevolle inzichten. Misschien merk je door dit overzicht wel dat de meerderheid van de klanten advies vraagt over een bepaald onderwerp of dat zij een product heel vaak bestellen. Deze kun je dan door de interactieve kiosk gemakkelijk uitlichten. Door de waardevolle inzichten die een kiosk verzamelt, kun jij dus gemakkelijk inspelen op de klantbehoefte en je omzet gemakkelijk verhogen.


Heb je een specifieke vraag aan je klant? Integreer dan eens een klantenenquête in je interactieve kiosk. Ook op deze manier kun je nieuwe en waardevolle informatie van je klanten over jouw bedrijf verzamelen. Hoe je alle nieuwe inzichten ook gaat gebruiken, ze zullen je helpen om verbeteringen door te voeren. Hierdoor kun jij je inkomsten verhogen, de gemiddelde verkoopwaarde verhogen en meer klanttevredenheid creëren.


ONZE INTERACTIEVE KIOSKSPECIALISTEN STAAN KLAAR OM TE HELPEN


Het team van Pan Oston staat klaar om jou te helpen om interactieve kiosken succesvol in jouw bedrijf te integreren. Afhankelijk van jouw eisen, worden de kiosken volledig op maat gemaakt en gepersonaliseerd. Daarnaast heeft u bij Pan Oston de vrijheid om de technologie te kiezen die het beste bij jouw bedrijf past. Elke stap in het integratieproces wordt pro-actief begeleid, van het eerste ontwerp tot de installatie bij jouw bedrijf.


De huidige klanten van Pan Oston komen uit verschillende sectoren en hebben uiteenlopende bedrijfsgroottes. Een paar voorbeelden van onze klanten zijn M&S, SPAR en Starbucks. Met meer dan 170 specialisten en meer dan 50 jaar ervaring helpt Pan Oston deze klanten door in-house ontwerp, productie en projectmanagement. Wanneer jij kiest voor Pan Oston, betekent dit dat jij profiteert van alle expertise die in ons team aanwezig is. En wist je dat Pan Oston de Red Dot Designaward won voor de BLUE FIRE kiosk? Of dat Pan Oston een ISO 9001 accreditatie heeft als erkenning voor haar goede kwaliteitsmanagement?


Interesse in een interactieve kiosk? Neem vandaag nog contact op met ons verkoopteam om uw wensen te bespreken met één van onze specialisten.

/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!

Download Waarom nu een interactieve kiosk gebruiken? datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.