/ Føtex kiest voor Pan Oston

Efficiënte checkout oplossing voor Føtex

In 2019 kwam Føtex bij Pan Oston met een interessante vraag. De Deense supermarktketen was op zoek naar een manier om self-checkouts in haar nieuwe winkels te implementeren zonder het aantal verkooppunten te verminderen. Tegelijkertijd was Føtex naar een manier om een verbeterde klantenstroom en afrekenproces te creëren. Deze case had twee uitdagingen: de ruimte voor de kassazone was beperkt en het aantal kassamedewerkers moest geminimaliseerd worden zonder de persoonlijke aandacht en servicegraad te verminderen. Føtex staat namelijk bekend als een full-service supermarkt en wil haar klanten op ook zo blijven bedienen.



Over Føtex
0 Winkels Føtex is een Deense supermarktketen met 105 locaties in Denemarken
0 Medewerkers Werken bij Føtex dagelijks aan goede service voor de klant
/ Wat had Føtex nodig?

DE CHECKOUT VAN DE TOEKOMST

Pan Oston ging met deze uitdaging aan de slag om de checkout van de toekomst te ontwikkelen. Het resultaat? De SLIM Merge, een nieuw concept dat de traditionele checkout en self checkout combineert. De kassamedewerker kan beide checkouts zonder problemen bedienen. Door het design van de SLIM Merge is de kassa niet alleen een mooi afrekenpunt, maar ook een efficiënte en ruimtebesparende oplossing. In het design is ook gelet op de ergonomie van de kassamedewerker. Hiervoor is een speciale opstelling met een 3e riem uitgevonden, die de producten dicht bij de kassa en de kassamedewerker brengt. Tijdens het ontwerpen van de kassa is ook gelet op een open constructie en een groot scherm bij de traditionele kassa. Hierdoor kan de kassamedewerker alle kassa’s vanaf haar eigen kassa overzien.


MEERDERE CUSTOMER JOURNEYS

De SLIM Merge zorgt voor een verbeterde customer journey in de supermarkten van Føtex. Klanten kunnen door de SLIM Merge kiezen waar zij afrekenen; bij de self-checkout of bij de traditionele kassa. Wanneer zij voor de self-checkout kiezen, kunnen zij gemakkelijk zelf hun producten scannen en afrekenen. Bij de traditionele kassa leggen zij hun producten op de band, waarna de kassamedewerker alle producten scant, persoonlijke service geeft en de klant ondersteunt bij het afrekenproces. Ondanks dat de klanten bij de self-checkout niet direct in contact komen met een kassamedewerker, is deze altijd in de buurt. Door de opzet van de SLIM Merge kan de kassamedewerker namelijk meerdere verkooppunten bedienen. Naast de traditionele checkout kan zij ook toezicht houden, service verlenen en ondersteunen bij de self-checkout. Eén kassamedewerker kan dus door de SLIM Merge vier verkooppunten tegelijk bedienen.


DE VOORDELEN

Het gebruik van de SLIM Merge is een enorm succes; ondertussen gebruikt 60% van de klanten van Føtex de self-checkout al een maand na de introductie. Samen met Pan Oston was Føtex in staat om een self-checkout toe te voegen aan het traditionele afrekenproces op een slimme en efficiënte manier. Dit heeft voor Føtex de volgende voordelen:

  • Verhoging van 20% van de kassapunten (50% traditioneel, 50% zelfscan);
  • Meer vloerruimte voor een betere presentatie van producten;
  • Vermindering van de wachttijd voor klanten;
  • Verbetering van de servicegraad;
  • Verbetering van de klanttevredenheid;
  • Hogere efficiency van medewerkers.


/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!
Volg ons
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.

Download Føtex datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.