/ Wat had Backfactory nodig?

Next level selfservice met AI-Kiosk

Als leverancier van snelle lekkernijen en tussendoortjes wilde BACK-FACTORY de efficiency en de klantbeleving in hun winkels verbeteren. Het afrekenproces was nog enigszins traditioneel voor een zelfbedieningsbakkerij. Nadat de producten op een dienblad zijn gelegd, gaan klanten naar de kassa, waar een medewerker de producten handmatig aanslaat op de kassa om af te rekenen. Dit proces leidde tot wachtrijen, afnemende interesse in het kopen van producten en een slechte klantbeleving, vooral tijdens piekuren.


Om deze problemen aan te pakken wilde BACK-FACTORY overstappen op self-checkout. Maar omdat de bakkerijproducten en de snacks vers worden bereid en niet worden voorverpakt, werd het bedrijf geconfronteerd met een aantal uitdagingen bij de implementatie van een reguliere zelfscankassa. Er zit geen barcode op de producten, en het handmatig invoeren van de producten door klanten zou minder efficiënt kunnen zijn dan de bestaande situatie en leiden tot extra verlies door fraude of fouten. Om hiervoor een oplossing te vinden werd contact opgenomen met Walkout Technologies GmbH, specialist in AI toepassingen in de Retail sector. Samen met partner Pan Oston werd voor BACKFACTORY een passende oplossing ontwikkeld.



Over BACK-FACTORY
0 RETA Award Het nieuwe concept van BACK-FACTORY, Walkouttechnologies en Pan Oston won direct een RETA Award voor best klantoplossing.
0 Locaties BACK-FACTORY heeft 89 vestigingen in Duitsland
0 Medewerkers De 1100 medewerkers bij BACK-FACTORY zorgen dagelijks voor verse broodjes en snacks
/ Waarom Pan Oston?

AI self-checkout kiosk met computer vision

Pan Oston B.V. en Walkout Technologies GmbH ontwikkelden voor BACK-FACTORY een AI kiosk met computer vision, waardoor het self-checkout proces in de winkel radicaal wordt verbeterd. In plaats van producten één voor één te scannen, kan het nieuwe AI Self-Checkout Systeem tot 10 producten binnen één seconde herkennen. Het heeft een eenvoudige en intuïtieve interface die iedereen in 4 stappen kan gebruiken:

  1. Plaats een dienblad met producten op de aangewezen plaats op de kiosk
  2. De kiosk herkent de producten automatisch
  3. Controleer de bestelling
  4. Betaal en geniet van uw maaltijd


De AI herkent alle producten bij BACK-FACTORY op verschillende achtergronden en kan zelfs het beleg op een broodje detecteren (bijv. salami of kip). Het resultaat is een volledig geautomatiseerd self-checkout proces met minimale frictie en een verbeterde klantbeleving. Het systeem is uitgebreid beproefd in een eerste testwinkel van BACK-FACTORY in Bremen.


Aanzienlijke voordelen binnen een kort tijdsbestek

In korte tijd heeft BACK-FACTORY met het nieuwe AI Self Checkout systeem aanzienlijke voordelen gerealiseerd. Uit onderzoek blijkt dat bij implementatie van QSR-terminals in het algemeen een stijging van de gemiddelde orderwaarde wordt gerealiseerd van tussen de 15 en 20%. De resultaten bij BACK-FACTORY bevestigen deze cijfers. Ook de afrekentijden per klant zijn aanzienlijk bekort, tot gemiddeld slechts 25 seconden. Daarnaast daalde tijdens piekuren de wachtrijen met zo’n 45% en lieten de terminals van het AI Self-Checkout systeem een zeer hoge gebruiksfrequentie zien. En dat alles met een terugverdientijd van slechts 9 maanden.


Winnaar RETA Best Customer Experience 2022

Onze AI gestuurde kiosk heeft de RETA Top Supplier award gewonnen in de categorie Best Customer Experience bij de 2022 RETA awards, georganiseerd door het Duitse retail instituut EHI. De prijs wordt gedeeld met BACK-FACTORY GmbH en Walkout Technologies GmbH.


Irina Kuznecov, Sales Manager bij BackFactory, over het winnen van de RETA Award: "Bij BackFactory zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om de ervaring van onze klanten te verbeteren. Samen met Pan Oston en Walkout Technology hebben we dit kunnen doen. Het winnen van de prijs voor Best Customer Experience laat ons alleen maar zien dat op de juiste weg zijn."



/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!
Volg ons
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.

Download Backfactory datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.