/ Zelf-checkout bij Bouwmarkten

Praxis laat klussers zelf-scannen

Voor de Praxis Mega Store in Maastricht, moest de traditionele front-end (kassa zone) volledig op zijn kop. Aangepast aan de moderne bouwmarkt-consument. Verschillende ideeën en mogelijkheden werden aan de hand van design schetsen besproken en geadviseerd. Pan Oston ging in nauw overleg met Praxis aan de slag en ontwierp een speciale modulaire checkout-lijn voor Praxis.


Type bouwmarkt klant

Op basis van interne cijfers werd er inzicht verkregen in het type klanten en hun gedrag (customer journey). Het bleek o.a. dat er steeds vaker kleinere aankopen en minder cash betalingen gedaan werden. Pan Oston adviseerde daarom checkouts met een kleinere aanvoerband zonder afvoerband. Dit in combinatie met Self Checkouts (SCO, card only), counters en klantgeleiding. De mix aan checkout-meubelen in de kassazone geeft de consument de keuzevrijheid in de manier van afrekenen en het bevorderd de klantdoorstroom.


Flexibele kassa-zone, afgestemd op omvang winkel en klantenstroom

De checkout-lijn is modulair opgebouwd en te configureren naar de verschillende Praxis concepten. Of het nu gaat om een hele grote Praxis (Mega store) of een City store (praxis om-de-hoek), de meubelen kunnen altijd geconfigureerd worden naar de omvang van de winkel en klantenstroom. Dit alles volgens de nieuwe look and feel van de winkelformule. Voor de professionals is een andere ingang gecreëerd. Voor dit gedeelte heeft Pan Oston een service verhogende Express Counter ontworpen, die speciaal bedoeld is voor klanten die grote en/ of zware materialen kopen.


Praxis Mega Store, Belvédère Maastricht

Op het Belvédère terrein in Maastricht verrees in 2018 deze Megapraxis. Met ruim 11.000 m2 is dit de grootste Praxis bouwmarkt van Zuid Nederland. Deze Praxis is bijzonder omdat er vele nieuwe assortimenten zijn toegevoegd. De winkel heeft zelfs een speciale ingang waar klanten die veel grote- en zware materialen kopen hun artikelen eenvoudig kunnen inladen. De nieuwe Praxis bouwmarkt biedt veel aandacht voor services. Denk aan een zagerij voor 'transport-klaar' zagen maar ook zaagwerk op bestelling, desgewenst met zaagsneden in verstek. En natuurlijk de Maakworkshops waar ervaren Praxis medewerkers hun kennis delen met geïnteresseerde klanten: tegelen, elektra, schilderen etc.


/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!
Volg ons
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.

Download Zelf-checkout voor Praxis datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.